Brev:
Vores datter og mad
9. september 2014
Alder:
8 mdr.
Vores datter og mad
Kære Helen
Mange tak for dine gode råd mht søvn og pasning første gang. Vi kan nu lægge hende direkte ned i sengen, ligesom vi gør i barnevognen, og vugge hende vha bedrockers. Så det er for os et kæmpe skridt i den rigtige retning. Nu skal vi bare fortsætte med at vænne hende af med at være i bevægelse, for at hun kan sove.
Og pasning gik helt vildt godt, farmor og farfar kunne godt putte hende til natten.
Jeg har spørgsmål ang mad. Vores datter har en meget stor appetit (hvilket jo er godt nok) hun siger bare ikke så ofte selv til, når hun ikke vil spise mere. Vi synes vi kan blive ved, og måltiderne kan godt blive alt for langtrukne, så det føles som om hun spiser konstant. Hun åbner bare munden, hvis vi prøver at give hende mad. Jeg er måske lidt bekymret for, om hun får for meget og vi skal regulere det? Hun er en lang pige på over 11 kg og små 70 cm. Hun er vokset meget og er stærk i kroppen. Fødselsvægt 3450 kg og 53 cm.
Morgenmad: 1 portion grød, 1 mariekiks, 1/2 ostehaps, lidt banan
Formiddag: 1/2 banan, og eller lidt smoothie (semper) (ofte for træt til at spise her)
Frokost: ca 1 dl grøntsagsmos med fisk (1spsk), 1/2 stykke rugbrød med leverpostej, eller 1/4-1/2 bolle med smør og ost, et stykke banan, agurk at gnave i
Ammes begge bryster inden middagslur
Eftermiddag: 1 dl æblemos med evt 1-2 spsk græsk yoghurt, 1 mariekiks, evt lidt pære at gnave i
Aftensmad: 1/2-2 dl grøntsagsmos med kød
Efter bad: ammes fra begge bryster
Aften 3/4 portion grød
Inden putning: en flaske mme (ca. 100 ml)
Synes du det er helt fint det hun spiser? Jeg går ud fra de selv kan sige fra, hvis de ikke vil have mere. Vi giver hende mad indtil hun ikke virker særligt interesseret i det længere.
Med venlig hilsen
Es mor