Vores datter og mad

9. september 2014

Alder:
8 mdr.

Vores datter og mad

Kære Helen

Mange tak for dine gode råd mht søvn og pasning første gang. Vi kan nu lægge hende direkte ned i sengen, ligesom vi gør i barnevognen, og vugge hende vha bedrockers. Så det er for os et kæmpe skridt i den rigtige retning. Nu skal vi bare fortsætte med at vænne hende af med at være i bevægelse, for at hun kan sove.

Og pasning gik helt vildt godt, farmor og farfar kunne godt putte hende til natten.

Jeg har spørgsmål ang mad. Vores datter har en meget stor appetit (hvilket jo er godt nok) hun siger bare ikke så ofte selv til, når hun ikke vil spise mere. Vi synes vi kan blive ved, og måltiderne kan godt blive alt for langtrukne, så det føles som om hun spiser konstant. Hun åbner bare munden, hvis vi prøver at give hende mad. Jeg er måske lidt bekymret for, om hun får for meget og vi skal regulere det? Hun er en lang pige på over 11 kg og små 70 cm. Hun er ...

Annonce

... vokset meget og er stærk i kroppen. Fødselsvægt 3450 kg og 53 cm.

Morgenmad: 1 portion grød, 1 mariekiks, 1/2 ostehaps, lidt banan

Formiddag: 1/2 banan, og eller lidt smoothie (semper) (ofte for træt til at spise her)

Frokost: ca 1 dl grøntsagsmos med fisk (1spsk), 1/2 stykke rugbrød med leverpostej, eller 1/4-1/2 bolle med smør og ost, et stykke banan, agurk at gnave i

Ammes begge bryster inden middagslur

Eftermiddag: 1 dl æblemos med evt 1-2 spsk græsk yoghurt, 1 mariekiks, evt lidt pære at gnave i

Aftensmad: 1/2-2 dl grøntsagsmos med kød

Efter bad: ammes fra begge bryster

Aften 3/4 portion grød

Inden putning: en flaske mme (ca. 100 ml)

Synes du det er helt fint det hun spiser? Jeg går ud fra de selv kan sige fra, hvis de ikke vil have mere. Vi giver hende mad indtil hun ikke virker særligt interesseret i det længere.

Med venlig hilsen
Es mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte